Ας δούμε, για παράδειγμα: την Περίληψη.
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία για την ικανότητά σας να οργανώνετε εσείς η ίδια την περίληψη ενός κειμένου.
Θα συμφωνήσετε όμως ότι ανάμεσα σ’ αυτό που γνωρίζουμε ως δάσκαλοι και σ’ αυτό που διδάσκουμε υπάρχει αρκετά μεγάλη απόσταση.
Αυτό σημαίνει ότι πολλές φορές έχουμε διαισθητική γνώση για τη διαδικασία της Περίληψης ενός κειμένου, αλλά δυσκολευόμαστε να μεταδώσουμε με απλά λόγια αυτή την τεχνική στους μαθητές μας.
Με το πρόγραμμα της Ειδίκευσης δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη. Βασική αρχή μας είναι: Γινόμαστε αποτελεσματικοί ως δάσκαλοι όταν τίποτα δεν θεωρούμε αυτονόητο!
Γι' αυτό, συζητάμε και δοκιμάζουμε όλες τις μεθόδους που είναι αναγκαίες για να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να κατανοούν γρήγορα ένα κείμενο και να οργανώνουν την Περίληψή του.
Δεν είναι άλλωστε απαραίτητο να γίνουν φιλόλογοι για να το πετύχουν.
Το αποτέλεσμα; Εδραιώνεστε στον χώρο της εργασίας σας!