Παραγωγή γραπτού λόγου

ΘΕΜΑ 4

Επικοινωνιακό πλαίσιο

Εστιάζουμε:

  • στο επικοινωνιακό πλαίσιο και στην περίσταση της επικοινωνίας.
  • στους τρόπους αξιοποίησης των ρηματικών προσώπων στο κείμενα των μαθητών μας.
  • στην εναλλαγή των ρηματικών προσώπων.

Το επιχείρημα

  • Αξιοποιούμε τα κειμενικά σχήματα για την απάντηση στα ζητούμενα.
  • Επομένως, επιλέγουμε το βάθος των επιχειρημάτων, άρα και του λεξιλογίου μας.
  • Οι μαθητές μας επιλέγουν "μέχρι πού θα φτάσουν".
  • Το επιχείρημα παύει να είναι η "γνωστή σε όλους μας... άγνωστη λέξη".
Εργαστήριο Παραγωγής λόγου
Η Συμμετοχή σας
αρχίζει εδώ.
Δημιουργήστε
τον προσωπικό σας λογαριασμό Mentorship

Τα Κείμενα Αναφοράς

8 διαφορετικοί τρόποι αξιοποίησης!

  • Αξιοποιούμε όλα τα κείμενα αναφοράς.
  • Δείχνουμε στους μαθητές μας οκτώ (8) διαφορετικούς τρόπους αξιοποίησης των κειμένων αναφοράς στην παραγωγή λόγου.
  • Δείχνουμε στους μαθητές μας διαφορετικές προσεγγίσεις των κειμένων αναφοράς –ανάλογα με τις δυνατότητές τους.
  • Μετατρέπουμε τα κείμενα αναφοράς στον πιο πιστό φίλο των μαθητών μας.

30/30

  • Πώς σχολιάζουμε κείμενα των μαθητών μας που βαθμολογήθηκαν με  30/30!
  • Εστιάζουμε στην κατάκτηση του προσωπικού ύφους στην παραγωγή λόγου.
  • Αφήνουμε στο παρελθόν τα "αφυδατωμένα" και τα "απονευρωμένα" κείμενα...
  • Μπορούμε μάλιστα να τα αξιοποιήσουμε ως αντι-παραδείγματα.
  • Ανακαλύπτουμε και σχολιάζουμε τις γλωσσικές επιλογές στο κείμενα των μαθητών μας.