Αρης Γιαβρής.

Σύντομο βιογραφικό

Άρης Γιαβρής. Καθηγητής Φιλόλογος.

Γέννηση: στη Νίκαια του Πειραιά.
Νεανικά χρόνια: στο Κερατσίνι, στον  Πειραιά.
Σχολείο: το Ε΄ Πρακτικό Λύκειο Πειραιά (Δογάνη και Παπαφλέσσα).
Σπουδές: Νέα Ελληνική Φιλολογία, στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Διδακτικό αντικείμενο: Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
Mentorship: Αρης Γιαβρής Βιογραφικό

Σε πρώτο πρόσωπο

  • Από τα πρώτα επαγγελματικά χρόνια το ενδιαφέρον μου στράφηκε στην επινόηση και εφαρμογή δημιουργικών και αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας. 
  • Συνειδητοποίησα πόσο δύσκολο είναι να μετουσιώσει ο δάσκαλος την αποκτημένη γνώση του σε "μάθημα στην τάξη". Σε μάθημα αποτελεσματικό.
  • Ένιωσα ότι δεν πρέπει να φοβάμαι τον πειραματισμό, τη δοκιμή, το λάθος.
  • Το λάθος, το δικό του λάθος: αυτός είναι, νομίζω, ο πιο πιστός σύντροφος του δασκάλου. Να το βλέπει κατά πρόσωπο.
  • Μόνο έτσι μπορεί να μάθει τους μαθητές του να μη φοβούνται τα δικά τους.
  • Αυτή την τολμηρή, θα έλεγα, στάση ακολούθησα και στα βιβλία μου: από την Οργάνωση του Λόγου του 1990 μέχρι και τις Γλωσσικές Ασκήσεις για το Γυμνάσιο, του 2010.

Τα καινούρια μας βιβλία

  • Με την ίδια τόλμη, που ωρίμασε υπομονετικά μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, ετοιμάζουμε τα καινούρια μας βιβλία:
    1. Για την προσέγγιση του λογοτεχνικού κειμένου ανεξάρτητα από την έκτασή του, και
    2. την κειμενοκεντρική αντιμετώπιση των μη-λογοτεχνικών κειμένων (το γνωστό σε όλους μας ΘΕΜΑ Β).

  • Πρόκειται για βιβλία που απευθύνονται κατ' αρχάς στον δάσκαλο που έχει ανάγκη από σταθερά σημεία αναφοράς στο μάθημά του και –κυρίως– από βιβλιογραφικά τεκμηριωμένες απαντήσεις.
  • Τα βιβλία οργανώνονται για να διευκολύνουν τη γόνιμη συνεργασία με τους μαθητές του.
  • Απευθύνονται όμως και στον μαθητή που αναζητά τη βεβαιότητα, τη σαφή κατεύθυνση, και τις οργανωμένες απαντήσεις.

Η ΟμάΔΑ!

Ομάδα Δημιουργικής Ανάγνωσης.

Οι αρχές που εδραίωσαν και καθιέρωσαν τη Mentorship στάθηκαν αφετηρία για την ίδρυση της ΟμάΔΑς.

Βιβλία

Η Οργάνωση του Λόγου 

1. Η Οργάνωση του Λόγου: Συμβολή στην Έκφραση-Έκθεση, τόμος Α΄ εκδόσεις Gutenberg, 1990, (12 επανεκδόσεις)
2. Η Οργάνωση του Λόγου: Συμβολή στην Έκφραση-Έκθεση, τόμος Β΄ εκδόσεις Gutenberg, 1990, (12 επανεκδόσεις)

Οδηγός για την Έκφραση-Έκθεση

Ιδέες και Επιχειρήματα για την Έκφραση-Έκθεση

4. Ιδέες και Επιχειρήματα για την Έκφραση-Έκθεση, τόμος Α΄, εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ, 2007.

5. Ιδέες και Επιχειρήματα για την Έκφραση-Έκθεση, τόμος Β΄, εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ, 2009.

Παράγραφος: Η Δομή και η Λειτουργία της

6. Παράγραφος: Η Δομή και η Λειτουργία της, Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ, Αθήνα 2005.

Η Στίξη στη Γραπτή Επικοινωνία

7. Η Στίξη στη Γραπτή Επικοινωνία, ΚΕΔΡΟΣ, Αθήνα 2005.
Η "Στίξη στη Γραπτή Επικοινωνία" έχει ενταχθεί στη Βιβλιογραφία Αναφοράς του Διοργανικού Εγχειριδίου Σύνταξης Κειμένων του ελληνικού ιστότοπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης: http://publications.europa.eu/code/el/el-4110000.htm
http://publications.europa.eu/code/el/el-000100.htm

8. Η Στίξη στον Γραπτό Λόγο: Πώς επηρεάζουν τα σημεία στίξης το νόημα και την επικοινωνία, εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, 2013, στη σειρά "Χρηστική Βιβλιοθήκη για τη Γλώσσα".
Το βιβλίο αποτελεί επανέκδοση του βιβλίου του 2005 (χωρίς να περιλαμβάνει τις ασκήσεις του 2005).

Γλωσσικές Δεξιότητες για το Σχολείο και τους Διαγωνισμούς

Γλωσσικές Ασκήσεις για το Γυμνάσιο

10. Γλωσσικές Ασκήσεις για το Γυμνάσιο, εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ, 2010

Πηγές για την Παραγωγή Λόγου

Δημοσιεύσεις

1. Γραμματική: Δέκα Μύθοι και μία Αλήθεια. Ανακοίνωση στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου για τον Γραμματισμό στα Βαλκάνια, Πάτρα 26-28 Νοεμβρίου 1999
Η Ανακοίνωση αυτή αποτέλεσε τμήμα της Εισαγωγής στο αδημοσίευτο βιβλίο: "Η Γραμματική για Ταξιδιώτες".

2. Η αξιολόγηση της κριτικής σκέψης στο Τεστ Δεξιοτήτων, εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 24/3/2008

3. Προσέγγιση των Εννοιών και του Λεξιλογίου των Μαθημάτων της Μέσης Εκπαίδευσης με Βάση τη Θεωρία των Διακριτών Ομάδων, (σε συνεργασία με τον Φυσικό Σαράντο Ψυχάρη), ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, τεύχος 95, σ. 31-35, Αθήνα 2000

4. Η Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και η Διαθεματικότητα. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο βιβλίο: "Η Εκπαίδευση ως Σύστημα: Διαθεματικές Προσεγγίσεις της Γνώσης στο Ελληνικό Σχολείο", σελ. 40-54, Εκδόσεις Μεταίχμιο, Αθήνα 2003

5. Η οικονομία της γνώσης και η σύγχρονη εκπαίδευση, εφημερίδα ΕΘΝΟΣ, 14/3/2005