Περίληψη: νοηματική απόδοση

ΘΕΜΑ 1

Ένας ουρανός που ενώνεται με το έδαφος, και οδοδείκτες που συνεχίζουν στη λευκή σελίδα: σύμβολο ενός δυνητικού τοπίου.

Περίληψη: Δύο βασικές αρχές

  • Αποσαφηνίζουμε –οριστικά– ότι για την Περίληψη δεν αναζητάμε λέξεις, φράσεις και προτάσεις του κειμένου που μας φαίνονται εντυπωσιακές...
  • Στην Περίληψη εντοπίζουμε τα σημεία του κειμένου που ο συγγραφέας θεωρεί σημαντικά.

Διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης

  • Διδάσκουμε στους μαθητές μας την Περίληψη με τέσσερις (4) διαφορετικούς τρόπους.
  • Μαθαίνουμε ποιες αρχές της Περίληψης ταιριάζουν στους μαθητές μας.
  • Επικεντρωνόμαστε στις οδηγίες που θεωρούμε αποτελεσματικές.

  • Εξοικειωνόμαστε με την ευέλικτη διδασκαλία της Περίληψης.
  • Απομυθοποιούμε την Περίληψη.

Μπροστά στο κείμενο

  • Αναγνωρίζουμε τη δυσκολία των μαθητών στην ανάγνωση.
  • Συνειδητοποιούμε τον φόβο τους μπροστά στο κείμενο.
  • Κατανοούμε την απώλεια προσανατολισμού μέσα στο κείμενο.
Εργαστήριο Περίληψης
Η Συμμετοχή σας
αρχίζει εδώ.
Δημιουργήστε
τον προσωπικό σας λογαριασμό Mentorship

Στοχευμένη ανάγνωση

Μαθαίνουμε τους μαθητές μας να εντοπίζουν:


  • Τα σημεία στα οποία ο συγγραφέας εστιάζει την προσοχή μας.
  • Να διαβάζουν γρήγορα το πρωτότυπο κείμενο.
  • Να αναγνωρίζουν αμέσως τις επικίνδυνες ή τις απαιτητικές παραγράφους.
  • Να αποδίδουν με ακρίβεια τις ιδέες του κειμένου.

Τι είναι οι προχωρημένες σημειώσεις;

Αξιοποιούμε τη διαθεματικότητα στην Περίληψη.

  • Οι οδηγίες στους μαθητές μας γίνονται ακόμη πιο χειροπιαστές.
  • Συνδέουμε τις οδηγίες μας για την Περίληψη με τα άλλα Θέματα.
  • Τονώνουμε την αποφασιστικότητα των μαθητών μας μπροστά στο κείμενο.

Συμμετέχω
στο Εργαστήριο Περίληψης